جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

برای سئو سایت از URL فارسی یا انگلیسی استفاده کنیم؟

URL فارسی یا انگلیسی

موضوعاتی که در ادامه بررسی خواهیم کرد

برای سئو سایت از URL فارسی یا انگلیسی استفاده کنیم؟

در حوزه خدمات سئو سایت، اصطلاحاتی هستند که معمولا کمتر به آن اهمیت داده شده و البته آن قدرهم مهم نبوده اند.

مسئله ای که قصد داریم برای شما توضیح دهیم، URL سایت می باشد. این مورد شما فقط در بعضی از کشورها خواهید دید وگرنه برای سئو سایت خارجی این موارد هرگز مطرح نمی شود.

در این مقاله از سایت دانشی نو قصد داریم به شما بگوییم که از URL فارسی یا انگلیسی استفاده کنیم و اینکه کدام در سئو سایت می توانند تاثیر بگذارند.

در ادامه با ما همراه باشید.

URL فارسی یا انگلیسی کدام انتخاب کنیم؟

URL فارسی یا انگلیسی کدام انتخاب کنیم؟
URL فارسی یا انگلیسی کدام انتخاب کنیم؟

به صورت کلی URL ها برای سئو سایت ما بسیار مهم و ضروری هستند، ولی حالا آن را به فارسی یا انگلیسی بنویسیم خیلی مهم نیست.

البته بین سئوکاران اختلاف نظر بسیاری وجود دارد. اما باید بگیم که اولویت اصلی ربات های گوگل بررسی کیفیت محتوای سایت هست و شاید چنان اهمیتی هم به URL سایت شما ندهند.

شما باید همیشه تمامی نکات و فاکتورهای سئو رو به درستی رعایت کنید تا بتوانید بهترین رتبه را در نتایج گوگل کسب کنید.

URL یکی از مسائل جزئی در سئو سایت هست اما خب نمی شود بی اهمیت از آن عبور کرد.

ربات های گوگل از طریق همین URL ها هستند که صفحات سایت را کرال می کنند.

نظر افراد نسبت به URL فارسی و انگلیسی چیست؟

خیلی از افراد می گویند برای سایت های فارسی زبان باید از URL فارسی استفاده کرد ولی از طرفی هم عده ای می گویند که سایت ما در سطح جهانی نمایش داده خواهد شد و باید از URL های انگلیسی استفاده کنیم.

مقالات آموزشی  بررسی اهمیت HTTPS برای سئو و حفاظت از حریم خصوصی کاربران

نظر گوگل در این رابطه: اگر شما از URL فارسی یا از زبان دیگری غیر انگلیسی استفاده کنید برای ما مورد تایید بوده است و استفاده از URL انگلیسی هیچ امتیاز برتری به سئو سایت شما نخواهد داد.

پس این موضوع یعنی خیلی نمی خواهد به URL سایت اهمیت دهید و تمرکزتون رو روی محتوای سایت بزارید.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که گوگل تمام رمز و راز خودش را فاش نمی کند.

بررسی URL فارسی و URL انگلیسی

ما به صورت دقیق نمی دانیم که ربات ها به صورت کامل متوجه عبارت های فارسی می شوند یا خیر.

ربات ها در زمان ورود به سایت ما محتوا و URL ها را بررسی می کنند و در صورت استفاده از کلمات کلیدی در URL ها به ربات ها اعلام خواهیم کرد که مقاله ما در چه موضوعی نوشته شده و براساس این کلمه کلیدی در نتایج به ما رتبه دهد.

همان طور که گفتیم گوگل نگفته که از URL فارسی یا انگلیسی استفاده کنید و از طرفی هم قرار نبوده که تاثیر چندانی در سئو سایت ما داشته باشند.

ولی خب مسئله اصلی اینجاست که ربات های گوگل URL های انگلیسی را بهتر درک می کنند یه جورایی محتوای شما سریع تر کرال و ایندکس می شود اما تاثیری در رتبه و جایگاه شما در نتایج گوگل نخواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای استفاده از URL انگلیسی نمایش آن بدون هیچ مشکلی می باشد.

اما URL های فارسی را هر وقت بخواهید در جایی به اشتراک بگذارید، به صورت حروف و اعداد طولانی و غیر قابل فهم نمایش می دهد.

مقالات آموزشی  هاست ایرانی یا خارجی بخریم؟ هاست خوب چه ویژگی داره؟

اما URL های انگلیسی این مشکل را ندارند و به صورت دقیق و قابل فهم نمایش داده می شوند.

اگر موضوع سایت شما به گونه ای هست که مخاطبان انگلیسی زبان هم دارد، پس بهتر است که از URL های انگلیسی استفاده کنید که در آینده به مشکلی برنخورید.

در آخر URL فارسی یا انگلیسی را انتخاب کنیم؟

در آخر URL فارسی یا انگلیسی را انتخاب کنیم؟
در آخر URL فارسی یا انگلیسی را انتخاب کنیم؟

اینکه کدام را انتخاب کنید، شما باید بررسی کنید که کدام برای سایت شما بهتر هست.

اما اگر قصد دارید از URL انگلیسی استفاده کنید باید برای تمامی صفحات سایت تان از همان URL استفاده کنید و از فارسی دیگر استفاده نکنید.

همچنین اگر از URL فارسی خواستید استفاده کنید باید تا آخر از همان URL استفاده کنید و تغییرش ندهید.

استفاده از زبان های مختلف امکان دارد به سایت شما آسیب هایی وارد کند و ربات های گوگل نتوانند یکپارچگی میان آن ها را پیدا کنند.

در آخر

به عنوان مطلب آخر باید بگوییم که استفاده از URL های فارسی و انگلیسی تاثیری در رتبه گرفتن شما در نتایج گوگل نخواهد داشت و این شما هستید که باید تشخیص دهید از چه نوع URL باید استفاده کنید.

همانطور که در بالاتر هم گفتیم نظرات متفاوتی در این رابطه وجود دارد.

ولی خب به صورت کلی می توان گفت که URL فارسی و انگلیسی تفاوت چندانی با هم ندارد و نیازی نیست وقت خودتان را صرف این مسئله کنید و برای تقویت سئو سایت تان باید از محتوای باکیفیت استفاده کنید و این مسئله می تواند جایگاه شما را در نتایچ گوگل مشخص کند.

مقالات آموزشی  راهنمای کامل سئو کلاه سفید و کلاه سیاه:بررسی تاثیرات بد سئو کلاه سیاه
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *